birsorubiryanıt Arşivinde Ara

birsorubiryanıt / ARADIĞINIZDAN FAZLASI

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Yazımına dikkat edilmesi gereken sözcükler nelerdir?


Yazımına dikkat edilmesi gereken sözcükler

Mi (mı, mu, mü): Daima ayrı yazılır.

Yarın mı bize gelecekler?
Havalar ısındı mı leylekler gelir.
Uzun mu uzun bir yolumuz var.

Şey: Daima ayrı yazılır.

Bana bir şey olmaz, derdi hep.
Sana bir şey anlatacaktım; ancak unuttum.

Her: ''Herhangi'' ''herhalde'' hariç daima ayrı yazılır.

Her an seninleyim.
Her yer karanlık.

Mademki: Daima bitişik yazılır.
Oysaki: Daima bitişik yazılır.
Öyle ki: Daima ayrı yazılır.
Birkaç: Daima bitişik yazılır.
Biraz:  Daima bitişik yazılır.
Birçok: Daima bitişik yazılır.
Hiçbir:  Daima bitişik yazılır.

Birtakım: ''Bazı'' anlamında bitişik yazılır.

İki gündür buraya birtakım (bazı) adamlar gelip gidiyordu.

Bir takım: ''Herhangi bir'' anlamında ayrı yazılır.

Bir (herhangi bir) takım böyle bir davranışı nasıl yapabilir?

Bugün: İçinde bulunulan gün anlamında bitişik yazılır.

Annemler bugün geliyor.

Bu gün: İşaret edilen bir tarihi ya da günü ifade ediyorsa ayrı yazılır.

Tarih bu günleri unutmayacak.

de: Dahi, bile anlamında bağlaçtır, ayrı yazılır.

Ahmet de bizimle gelecek.
Çok çalıştı da sınıfını geçti.

ki: Özne ve yüklemden sonra gelen ki'ler bağlaçtır, ayrı yazılır.

Erken geldim ki sizi de göreyim.
Sen ki benim onlar için neler yaptığımı çok iyi bilirsin.




Hiç yorum yok: