birsorubiryanıt Arşivinde Ara

birsorubiryanıt / ARADIĞINIZDAN FAZLASI

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Anlatımın amaçları ve anlatım biçimleri nelerdir?



Anlatımın ''öğretmek, düşünce ve kanıları değiştirmek, olay içinde yaşatmak ve izlenim kazandırmak'' olmak üzere dört temel amacı vardır.

Anlatımda amaçlar biçimleri yaratır.

Anlatımın amacı belli bir konuyla ilgili nesnel bilgi vermek, belli bir konuyu öğretmek ise bu türden anlatımlara açıklama ya da açıklayıcı anlatım denir.

Anlatımın amacı belli bir konuyla ilgili görüş belirtmek, okuyucunun kanılarını değiştirmek ise bu türden anlatımlara tartışma ya da tartışmacı anlatım denir.

Anlatımın amacı yaşanmış ya da tasarlanmış bir olayı anlatmak, olayı okuyucunun gözünde canlandırmak ise bu türden anlatımlara öyküleme ya da öyküleyici anlatım denir.

Anlatımın amacı bir kişiyi ya da bir ortamı okuyucunun gözünde canlandırmak, beş duyuyla ilgili ayrıntıları paylaşmak ise bu türden anlatımlara betimleme (tasvir) ya da betimleyici anlatım denir.








Hiç yorum yok: