birsorubiryanıt Arşivinde Ara

birsorubiryanıt / ARADIĞINIZDAN FAZLASI

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Kökte ünlü değişimi nedir?


Türkçede ekler sözcüklere gelirken kökte herhangi değişiklik olmaz.Ancak  bazı sözcüklerde kural dışı kökte ünlü değişimi meydana gelir.

ben / ben-i / ben-e (ban-a) / ben-de / ben-den
sen / sen-i / sen-e (san-a) / sen-de / sen-den


Bana bir şimşek çak
Ortalık fena karanlık
Yüreğim örtülüyor
Ağır bir dalgınlığa genişliyorum

Bu dizelerde, aşağıdaki ses olaylarından hangisini yoktur?

A) Kökte ünlü değişimi                                      B) Ünlü daralması
C) Ünsüz yumuşaması                                       D) Ünsüz yumuşamasına aykırı sözcük
                                             E) Ünlü düşmesi



Doğru yanıt: E ( bana- A, genişliyorum- B, yüreğim- C, örtülüyor- D)



Hiç yorum yok: