birsorubiryanıt Arşivinde Ara

birsorubiryanıt / ARADIĞINIZDAN FAZLASI

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

İyelik eki ile hal eki arasında ne fark vardır?



III. tekil kişi iyelik ekiyle (i), ismin i hali (belirtme durum eki) genellikle karıştırılır. III tekil kişi iyelik eki eklendiği sözcüğe onun anlamını verir. Belirtme durum eki ise eklendiği sözcüğe belirginlik anlamı katar neyi, kimi sorularına yanıt verir. Bu sözcükler cümlede nesne görevini üstlenir.

Kalem-i bende kalmış. / onun kalemi / iyelik eki
Kalem-i bana getir. / neyi / belirtili nesne / belirtme durum eki


Uygulama

Aşağıdaki altı çizili sözcüklerden hangileri iyelik eki almıştır?

Kalemimin ucu kırıldı sanırım.
Göğleği çok ucuza almışsın.
Herkes bilginin önemini anlamak zorunda.
Cesaretin beni çok etkiledi.
Annen çantaları komşuya bırakmış.
Ben de öğretmenim, demiştiniz daha önce.


Kalemimin uçu kırıldı sanırım. /iyelik eki

Gömleği çok ucuza almışsın. / hal eki
Herkes bilginin önemini anlamak zorunda. / tamlayan eki
Cesaretin beni çok etkiledi. / iyelik eki
Annen çantaları komşuya bırakmış. / hal eki
Ben de öğretmenim, demiştiniz daha önce. / ek-eylem




Hiç yorum yok: